czwartek, 5 listopada 2015

Bądź bezpieczna na treningu - 7 najlepszych rad

Drogie Panie,

Dziś kieruje swoje słowa do Was, lecz także do Waszych partnerów, którzy mają na Was wpływ - zadbajcie o swoje bezpieczeństwo. Bieganie to aktywność, która daje nam niezależność, wolność, samodzielność, jednak nie zapominajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, które pozwolą na uniknięcie sytuacji, gdy ktoś będzie chciał Was zaczepić.
1. Wybieraj miejsca oświetlone i unikaj całkowicie odludnych. Nawet bieganie w dzień, nie zwalnia Cię z zachowania czujności.

2. Nie wyłączaj się - jeśli biegasz z muzyką, pozostaw jedno ucho bez słuchawki. Pozostań w kontakcie z otoczeniem.

3. Wybieraj znane Ci trasy oraz informuj najbliższych jaki długi trening planujesz, dokąd biegniesz i kiedy powinni spodziewać się Ciebie w domu

4. Zmień ustawienia profilu na serwisach biegowych typu - endomondo na prywatne, nie pokazuj map swoich treningów. Biegacze są regularni, potencjalny napastnik bardzo łatwo znajdzie wzór, kiedy to w każdy wtorek o 18 biegniesz odludnym lasem.

5. Zaproś do wspólnego treningu koleżankę lub kolegę, a w miarę możliwości dołącz do większej grupy spotykającej się regularnie. Bez trudu znajdziesz wiele takich w każdym mieście.

6. Gdy już musisz zrobić trening samemu to staraj się zawsze zachować tyle energii, by móc sprintem uciec od zagrożenia

7. Kop, gryź, drap i uciekaj. Jeśli nie możesz od razu uciec zrób jak najwięcej hałasu, wykorzystaj paznokcie, klucze. Wykorzystaj szok napastnika i uciekaj ile sił w nogach.

1 komentarz:

  1. http://www.feminoteka.pl/stopgwaltom/porady.php

    OdpowiedzUsuń